Startup’a Başlamadan Önce Girişimcinin Öğrenmesi Gerekenler
Elinde iyi bir fikir olan startup’la, ortalama bir fikri olan ama bunun yanında plan, süreç bilgisi, gelecek hedefleri, hedef kitleyi iyi tanıma gibi güçlere de hakim olan startup’ların daha başarılı sonuçlar elde etmesi gayet mümkün.
İyi ve başarılı olma ihtimali yüksek bir fikir bulmanın heyecanıyla hemen aksiyona geçmek ve sonuç almaya çalışmak maalesef çoğu zaman başarısızlıkla sonuçlanıyor. Fikri bulmadan önce yatırımcıların ilgisini çekebilmek, güvenini kazanabilmek ve fikri hayata geçirdikten sonra hedef kitlenizi memnun ederek sadakatini sağlamak için daha yolun başında öğrenmeniz ve belirlemeniz gereken birçok şey var.
Kendiniz iyi konumlandırın
Fikrinizi bulup gerekli yatırımları aramaya başlamadan önce ne yapmak istediğinizi ya da neler yapabileceğinizi net bir şekilde belirlemelisiniz. Fikrinizi uygulayacağınız pazarın büyüklüğü, şirketinizin ne yapacağı, hedef kitlenin yapısı, sektörden alacağınız pay, hedeflediğiniz müşteri oranı, şirketin sahip olduğu kaynaklar gibi verilerin kesinlikle daha ilk adımları atmaya başlamadan önce netlik kazanması gerekiyor. Bunun için de, “Şirket ne yapıyor? Pazar fırsatı ne kadar büyük? Şirket hangi özelliği ile rakiplerinden ayrılıyor? Şirket ne kadar büyüme sağlayabilir? Merkezi nerede?” gibi soruların cevaplarının realist bir şekilde verilmiş, şirket konumlandırmasının yapılmış olması gerekiyor. Bütün bunların net bir şekilde oturtulmuş ve stratejinin belirlenmiş olması, startup’ınıza yatırımcı bulmak istediğinizde de size büyük avantaj sağlayacaktır.
İyi bir takım oluşturmanın bir startup’ın başarılı olması için en önemli gerekliliklerden biri olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Ancak her takımın bir lidere ihtiyacı vardır, özellikle de bu takımın işi bir startup’ı hayata geçirmekse... Takımdaki herkesin rollerinin belirlenmesi ve takıma birinin liderlik etmesi başarılı işler ortaya koymanın altın kurallarından biri. Ortak hedef doğrultusunda iş birliği içinde hareket edildiği zaman başarı zaten doğal sonuç olarak karşınıza çıkacaktır. Yatırımcılarla ya da müşterilerle iletişimi sağlayacak olan kişinin de yine takım lideri ya da onu temsil eden birinin olması her zaman çok önemli. Liderin de takımını oluştururken her üyenin startup’a ne gibi katkılar sağlayacağını, büyüme hedeflerine göre ne zaman takımını genişletmesi gerekeceğini ve nasıl insanlara ihtiyaç duyduğunu belirleyebilme özelliklerine sahip olması gerekiyor.
Fikrinize güvenin
Ürününüzden, hizmetinizden ya da servisinizden her zaman emin olun. Fikrinizin neden önemli olduğunu, kullanıcıların hayatına ne gibi pozitif değer sağladığını, hangi problemleri çözdüğünü ve fikriniz sayesinde benzer şirketlerden nasıl ayrıştığınızı dile getirmekten çekinmeyin. Aynı hizmeti ya da ürünü sunan rakipleriniz olabilir, onlarla benzerlik gösteren ve ayrılan özellikleriniz konusunda dürüst olun. İnsanlara kendi hikayenizi anlatın ve onlarla bağlantı kurun.
Gelecek planınızı oluşturun
Ürününüzü piyasaya sürerken bütün koşulları göz önünde bulundurmalı, hedef kitlenizi iyi tanımalısınız. Müşteriyle ilk teması kurduktan sonra ilişkinizin devamlılığı için sürekli kendinizi geliştirmelisiniz ve kullanıcılarınıza yenilikler sunmalısınız. Bunun için de daha yolun başındayken ne kadar büyüyeceğinizi ve kaç kişinin müşteriniz olacağını göz önünde bulundurup planlarınızı önceden hazırlamalısınız. Şirketin reklam, halkla ilişkiler, sosyal medya, stratejisi belirlenip ilerde ne kadar büyütmeniz gerektiğini göz önünde bulundurmalısınız. Ekibinizi ne kadar büyüteceğiniz ve açılacağınız yeni pazarları da ilk sonuçları alır almaz değerlendirme sürecine sokmalısınız.
Krize hazırlıklı olun
Genellikle beklenmeyen anlarda ortaya çıkan ve gerekli önlemler alınmadığında olumsuz sonuçlar doğuran krize her zaman hazırlıklı olmanız gerekiyor. Şirketin içinde ya da ekonomik pazarda yaşanan olumsuz bir olay gibi dış etkenlerden kaynaklı olan krizlere hazırlıksız yakalanmamak için bir B planına sahip olmalısınız. Tabii asıl önemli olan sorunları en az zararla atlatmaktansa sorunlarını çıkmasını önlemek olmalıdır. Başarılı kriz yönetimi ise kontrolü ve sorumluluğu üstlenip planlı, sistemli, akılcı ve soğukkanlı bir biçimde durumu değerlendirmekle sağlanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder